-A játékról

A cikket írta: Kopasz442

A Kerbal Space Program a Squad fejlesztésében készülő űrrepülés szimulátor. Az első nyilvános változat 2011 június 20 került nyilvánosságra. Azóta a fejlesztés töretlen és 2013 március 20-tól már Steam-en is megvásárolható. A játék módolható, és már számtalan különböző kiegészítő készült hozzá. A módokat, a curse.com/ksp-mods/kerbal és a spacedock.info oldal gyűjti össze.
fooldal 1

A játék igen csak meglepett engem, mivel valami arcade szerű űrhajós játéknak néztem először. De végül is nagyon kellemesen csalódtam! A Kerbal Space Program valóban igazi űr-szimulátor! Bár a Kerbálok világa olyan kis plasztik-játék szerű, és legalább tízszer kisebb mint a mi naprendszerünk, de a Newton-i fizika az teljesen valósnak tűnik (természetesen pár megkötéssel, mert egy teljes fizikai rendszernek olyan gépigénye lenne amivel csak a NASA rendelkezik). De mindez olyan jól sikerült, hogy még a Nasa, és a Copenhagen Suborbitals elismerését is kiváltotta! A játék még messze nincs készen, és az elkövetkező években még több mindent szándékoznak belevinni. Időközben a Take-Two Interactive felvásárolta a Squad-ot, és bár a fejlesztés maradt náluk az az üzletpolitikával már az új tulajdonos rendelkezik. Rögtön készítettek is egy DLC-ét, és még várható a későbbiekben több is!

Három játék mód közül választhatunk, Sandbox, ekkor minden a rendelkezésünkre áll, nincs korlát, Science, amikor csak egy minimális eszközparkot kapunk induláshoz, és tudományos (science) pontok gyűjtésével szabadíthatjuk fel az eszközeinket, és a Carreer amikor a tudományos pontok mellet missziókat kell végre hajtani, pénzért, az űrjárművek is pénzbe kerülnek, az űrközpont is minimum, még azt is fejleszteni kell, egyszóval ez a legjobban életszagú a háromból.
Aki nem akar bajlódni az Sandboxban játszik, aki kevésbé vagy nem tud angolul az kipróbálhatja magát a Science-ben, és a többieknek igazi kihívásként ott a Carreer.
A legjobban az tetszett, hogy nem előre elkészített járműveket kapunk, hanem nekünk kell összerakni azokat, a megkapott modulokból, részegységekből (mint üzemanyag tartály, hajtómű, akkumulátorok, napelemek, parancsnoki modulok, stb…)! Igazi élmény összerakni egy űrhajót, vagy űrrepülőgépet és aztán lesni a kilövést, hogy vajon jó ez amit össze dobáltunk! Teljes a Lego élmény, de mihelyt kilépünk a kis Kerbin légköréből, ott már azért el kell a tudás, mert a fizika az ugye fizika! Bár már sokat egyszerűsödött, finomult az irányítás, de nulla fizikai ismerettel csak a földhöz fognak ragadni a játékosok.

fooldal 3

A közvélemény nagyon jól fogadta, dicsérték a játék fizikáját, ami tényleg nagy munka, mert a gém Unity enginnel működik, és ugye ez a legtöbb böngészőben is játszható játékot hajtja(elég sokat kellet várni egy optimálisan működő, több mag támogatású, 64 bites változatra)!
Az idők során már sok minden a játékba került, (női kerbálok, Dv kijelzés fokozatonként, bányászat stb… ) de még messze nem teljes, a játékban kapott információk még igen foghíjasak! Ez eleve igényli módok használatát, de ha szebbé akarjuk varázsolni, akkor a vizuál módokhoz kell folyamodni!
Hát látható nem kis fába vágta a fejszéjét a Squad, de már oly nagy rajongói tábora alakult ki, hogy a siker már most nagy! Egyszóval ha akarsz egy kis saját űr programot, és szereted a kihívásokat, akkor a KSP-ét neked találták ki!

Az eredeti cikk: http://442pcgames.com/kerbal-space-program/

Csatlakozás a társalgáshoz

23 hozzászólás

  1. Sziasztok!

    Tudom hogy rossz helyre írok de a fórumba történő bejelentkezéshez szeretnék egy kis segítséget kérni.

    Nem tudok regisztrálni, csak különböző közösségi fiókokkal való belépést ajánl fel (és büszkeséggel tölt el hogy a megnevezett fiókok közül nekem egyik sincs).

    Létezik erre megoldás vagy szerezek be egy pofakönyv fiókot?

    A másik kérdésem (ami miatt szeretnék a fórumba írni nektek) hogy a játék felugró ablakait nem tudom bezárni (pl az indításnál megjelenő „KSP Stats Tracking” et vagy a időgyorsítás figyelmeztető ablakát)…

    A probléma véleményem szerint abból ered hogy nem veszi figyelembe a játék a settings.cfg fájlt mintha ott se lenne, csupán eddig minden indításnál be tudtam zárni az ablakot és újra beállítani mindent (felbontás, élsimítás stb) és most nem zárható be az ablak. Ha a időgyorsítás figyelmeztetés megjelenik akkor meg is áll a játék.

    Linux Mint 13 Based on Ubuntu 12.04 en játszok, a legfrissebb Steam es KSP vel. jó pár moddal de azok nélkül is hasonlóak a tünetek…

    Segítségeteket előre is köszönöm.

    Bálint

  2. Érdekes a problémád, legalábbis az utolsó! Erre nincs válaszom, mivel magam még nem futottam ilyen gondba win10 alatt. Ebből következtetve lehet a linux verzióval van gond. Az ablak kezelés meg eleve sajnos nincs (mint a winben) az Unityben!

    1. Szia!

      Köszönöm válaszodat sikerült megoldanom a dolgot, hiába töröltem le és töltöttem le újra a játékot stemről (ezzel ugye a settings.cfg is töröltem majd újra letöltöttem) nem ment.

      A megoldás hogy kitöröltem manuálisan csak azt az egy fájlt és úgy indítottam a játékot akkor ő létrehozta.

      Érdemes amúgy Linux-on a /home/USERNAME/.local/share/unyti/ mappában is körülnézni, az unity engine oda is tesz néhány beállítást (régebbi Ubuntu alapú Linuxok esetében de más hol is előjöhet főleg ha játszott anno valaki a demó val is…) ami felülbírálja a settings.cfg -t

      A fórum hozzáférésre nem tudsz valamit javasolni? ha jól gondolom te itt „admin” vagy…

      1. Azért lett ilyen a fórum, hogy a weboldalhoz ne legyen rajtunk kivűl senkinek bejutási hozzáférési lehetősége! Tehát a fórum külső bejelentkezéssel elérhető csak. Ez sajnos szükségszerű, mert mivel a weboldal az ingyenes wordpress, nyílt forráskodú, szinte pillanatok alatt feltörnék. Még így is a védelemnek igen csak sok a dolga, de jól is müködik mert egy év alatt még nem sikerült szerencsére senkinek feltörnie. Mellékelek egy képet ennek a gyakoriságról. 😀

  3. Erről csak az a véleményem, hogy eddig sem, és ezek után sem szeretem az ukránokat!
    És nem csak „admin” vagyok, hanem tulajdonos! 😀

  4. Hello!

    Nem tudom hova lenne érdemes írnom ezzel kapcsolatban, talán ez az egyik leginkább megfelelő része az oldalnak erre. Már egy ideje játszom a játékkal, és sikeresen kipróbáltam az RSS-t, avagy a Real Solar System-et, és az az észrevételem, hogy egészen konkrétan már egy alacsony Föld körüli pályához is abszurd mennyiségű DeltaV szükséges és egy sima 2.5m-es 3 személyes kabin feljuttatásához is akkora rakéta kell, hogy a végén már szenvedni kell építéskor, hogy alul még be tudjam tenni az első fokozat hajtóművét, szó szerint nem fér el az épületben a masina. 10.000 DeltaV alatt még nem sikerült pályára se állnom, nemhogy esetleg felvigyek valamit, vagy máshová is eljussak. Van ötlet, hogy mit csinálok rosszul? Oké hogy sokkal nehezebb ez a verzió de egyenlőre eddigi tapasztalataim alapján ez nem nehéz, hanem lehetetlen, olyan meg csak nincs 😀
    Előre is köszi a segítséget!

    1. Szervusz, nem nem rossz a mód hanem valószínűleg nem szedted le azt a módot(módokat) ami a hajtóműveket is valóságossá teszik. Mert az alap játék nem csak kisebb naprendszerből áll, de a hajtóművek teljesítménye is parányi kerbálnyi!
      Szükséges a Realism Overhaul, real fuel stb. És a videóim között van egy RSS videó és nem kellet 6 emeletnyi űrrakéta.
      Próbálkozz. És a legalacsonyabb orbitra legalább 8500m/s DeltaV szükségeltetik.
      KSP RSS videó

      1. Szia tudnék ötletek adni és módokat is írni neked én nem csak ki az űrbe de a holdra és minden hová eljutottam és nem kell hatalmas rakéta hozzá ha csak kis kabinnal mész én terhet szálltok fel és ahhoz is van olyan mód ami kevés rakétát igényel de sikeresen felviszem és még pályára is állok vele.

  5. Ááá, igen, tényleg 😀 Így már értem, miért tűnik képtelenségnek a dolog 😀
    Most viszont olyan gondom akadt, hogy a sima KSP, tehát nem az RSS, kb 10 moddal, főként amiket a Live sorozatban is használsz, egyszerűen 20 perc játék után felzabálja a RAM-ot és egy újabb mozdulatnál vagy elem áthelyezésnél kifagy.

    i7-es procival, Nvidia Geforce 650M-el és 8 Gb RAM-al rendelkezem. Oké hogy ez a program sokat számol, ezért nagyok az igényei, de nem hiszem el hogy nem elég neki 8 giga 😀
    Vélemény?

  6. Hozzátenném, hogy ezt minden esetben egy Re-Root művelet okozza újabban.
    Ez valami bug?

  7. Na ez egy jó kérdés nekem kisebb procim van 2 magos és csak 5gb ramom néha nekem is fagy de utána már jobb ez nálam attól függ hány alkatrészből van az indító rakéta ha túlsók akkor fagy ha meg kevesebb fut rendesen. ÉN nálam így megy nálad mi lehet jó kérdés. Ja és hozzá teszem nekem kb 16 mód van fent de már ami nem kell törlöm.

  8. Én is szoktam törölni amit csak lehet, főleg hogy a jelenlegi eset főként a sandbox módban okoz problémát 😀 Milyen érdekes nem? 😀
    Egy 260 elemből álló űrállomás egyben fellőve már úgy látszik több, mint amit a játék elfogad? 😀
    De egyébként persze kisebb rakétáknál is gond nélkül befagy, ha épp úgy látja jónak, de lassan úgyis bővítek RAM-ot, aztán meglátom. Egyébként mi a titka a jó űrrepülőgépeknek? Olyat akarok, ami képes esetleg szállítani cuccokat vagy rovert, de legyen benne DeltaV-is. Ez nekem sehogy nem jött még össze, se kicsiben, se nagyban 😀

  9. Figyelj a ramnak semmi köze a játékhoz maga a játék 4gb kér nálam az indító rakétától függ hogy mennyire fagy be de ajánlom neked a
    KSP Mods – Extraplanetary Launchpads ezt azért ajánlom mert nem kell bázist felvinni a holdra vagy máshová csak egy kis fúró tornyot amivel ott a hej színen elő tudod állítani vele. H a űrbázist akarsz azt meg kis darabokba érdemes felvinni.

  10. Igen nem a RAM hiány okoz gondot, ehhez a játékhoz erős proci kell mert a fizikai számításokat az végzi, az meg ugye sok van ebben a játékos simben. De valami hibás lehet valamelyik mód, és az okozza a gondodat. Egyenként telepíts és tesztelj előbb utobb kibukik a ki a hunyó! 🙂

  11. Azért gondoltam RAM-ra, mert 4 giga alatt nem áll meg, és az ahhoz képest hogy összesen van 8, már nagyon sok.

    A proci az megvan bőven, akármit csinálok is a játékban, 20%-os kihasználtságot épphogy eléri, szóval kétlem hogy az lenne a gond.
    Majd ráérős időmben nekiesek a teszteknek, aztán meglátom 😀

  12. Tejesen egyet értek azzal hogy van olyan mód ami hibás sajnos én is bele futottam már és szinte majdnem az egész rendszerem ráment mire helyre hoztam de hozzá teszem hogy 2 magos erős procim van a gépbe és így is szépen fútt nekem .

  13. Mint Látható a RAM igény nem sok még 64 bite esetén sem. Ez a Live-hoz használt 64 bites 1.2.2, full minőségen 768p felbontásban.
    Ram igény

  14. Ebből is látszik, hogy a te Procid gyengébb, mert nekem mint mondtam, 20% fölé még nem ment 😀
    A RAM viszont minimum 3 giga nálam, és az a meglévő 8-ból elég soknak számít, még ha nem fut mellette semmi, akkor is 😀

    1. Gondolom hogy 1080p felbontással futtatod, mert akkor egyáltalán nem sok. ha 720p-re huzom le a játékot hirtelen 1G-vel kevesebb Ram-ot eszik. 😀

  15. Persze, minden maximális minőségen van, de ezt akkor majd meglesem 😀

  16. Sziasztok,

    Lehet nem jó helyre írok, bocsánat ha így van.
    Nem rég letöltöttem a Kerbal Space Program v1.7.2.02556 GOG verziót, de utólag vettem észre, hogy 64 bites, az én gépem meg 32 bites így nem igazán tudom telepíteni.
    Tud valaki olyan helyet ahol van 32 bites verzió? Vagy meg lehet oldani ezt a problémát?

    Köszönöm a segítséget.

  17. Szervusz, a megoldás erre a gondra, hogy régebbi verzió kell ami még tartalmazza a 32 bites elemeket, például az 1.4.2. 🙂 Mindenki aki megveszi, akár steames, akár a weboldalán, letöltheti a régebbi verziókat is, nem csak a legújabbat! Ezt nem lehet kerülni, hisz mindenki pénzért dolgozik, még a te szüleid is. De a kinguinon be lehet szerezni legálisan kb 3500-4500 Ft-ért. Minden kopasz videója alatt a leírásban megtalálhatod a kinguin linket! Illegális forrásokkal nem foglalkozunk!

Egy jó hozzászólás jó lenne

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .