Az aszteroidák házhoz jönnek!

A Kerbol rendszerben számtalan kisebb nagyobb kődarab kering. Az Aszteroidák. A méreteik változatosak. A legkisebb 3-5 m átmérőjű 4-5 tonnás kavicsoktól a 18m-nél is nagyobb átmérőjű több ezer tonnás kolosszusokig. (A játékban a jelőlésük “A-tól E-ig” terjed, A a legkisebb, E a legnagyobb méret.)
Ezen aszteroidák között számos „Kerbint-súroló” akad, amelyek pár ezer, pár tízezer kilométerre közelítik meg a Kerbint. Fogjunk be egyet Kerbin körüli pályára!
A feladatunk a következő: Megtalálni a megfelelőt, megragadni és lefékezni Kerbin körüli pályára.
A Tracking Centerben a Kerbin és a Duna pályája között folyamatosan tűnnek fel új objektumok. Hogy megismerjük a pályájukat követnünk kell őket a Track Object utasítással.

aszteroida 1

 

Előbb utóbb találunk olyat, ami kellően megközelíti a Kerbint. Nem kell érte menni, házhoz jön…
Várjuk ki, amíg beér a Kerbin vonzáskörzetébe. Így könnyen megismerhetjük a pályadatait.
A Kerbinhez legközelebbi ponton érdemes majd lefékezni.
aszteroida 2

Ehhez természetesen kell egy megfelelő delta-V tartalékokkal rendelkező “elfogó-űrhajó” is, amire fel kell szerelni, az aszteroidát megfogó “karmot-karmokat”. A járművet gondosan készítsük el, és ne feledjük az aszteroida tömegét is be kell kalkulálni. Érdemes az atom hajtóművet alkalmazni, mert bár nem nagy a toló ereje, de nagyon kicsi a fogyasztása. És csak Liqued-fuel(tüzelőanyagot) használ, oxidizálót nem!
aszteroida 3

Ha sikerült megépíteni a járműt, jöhet a munka!
A leghatékonyabb, ha az aszteroida pályasíkjába indítunk, várjuk meg amíg az indítóközpont a síkba fordul és akkor induljunk. 25km felett próbáljuk folyamatosan korrigálni.
aszteroida 4
Ha a legközelebbi ponton akarjuk lefékezni, akkor előtte kell elkapnunk. A kék + és – keringés gombok segítségéve akár napokra is előre megtervezhetjük az elfogópályát.
aszteroida 5

118,7km pontosság, nekem egyelőre megteszi. Főleg síkban tér el. Ezt majd korrigáljuk.

aszteroida 6

Elfogópályán vagyunk.

Nagyjából félúton lehet gazdaságosan korrigálni a pályasíkok pár fokos eltérését.

A találkozási pontnál szinkronba kell hoznunk magunkat az aszteroidával. Ez lehet előre tervezett manőver, de lehet a sebességkülönbséget figyelve rögtönözni is. (mint például ami a  videóban is látható)
aszteroida 8

 

Nagy sebességkülönbségnél időben el kell kezdeni az aszteroidához képest relatív sebességünket csökkenteni. És ha pártíz kilométeren belül vagyunk, az már jó.

aszteroida 9

Itt az ideje a megfogó karmok beélesítésének. És ki kell jelölni célnak az aszteroida tömegközéppontját.

aztr 10

Kis sebességgel nekimegyünk. A megfogó automatikusan működésbe lép, és már meg is van!

aztr 11

Itt az ideje a fékezés megtervezésének. Cél a Kerbin körüli pálya.

aztr 12

Ügyeljünk arra, hogy fékezéskor a hajónk orra minél inkább az aszteroida tömegközéppontja felé nézzen! A megfogó merev csuklója felszabadítható és újra visszazárható, így az űrhajónkat befogás után is el tudjuk fordítani a tömegközéppont irányába. Azért így is készüljünk sok RCS üzemanyaggal, a bőségesen felszerelt manőver fúvókákhoz…

Ha elértük a Kerbinhez legközelebbi pontot, akkor fékezés!

aztr 13

Ez az aszteroida már nem lóg meg előlünk. Kerbin körüli körpályán vagyunk. Sikeresen befogtunk egy aszteroidát, és még üzemanyag is maradt. Innentől kezdve, már azt csinálunk vele, amit akarunk!

aztr 14

Ugye, hogy nem is olyan nehéz?

 

A cikket írta: Zsombok Gábor

“Az aszteroidák házhoz jönnek!” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. császtok, gondom akat a mods es addons pl: nem tudom hogy most hova tegyem aszt a fajlt (BD Armory) mods stb, anyi segitség kéne hogy melyik fajlba rakjam amit letoltok a kerbalhoz mod raketák,alkatreszek stb ugy hogy jol mukodjon.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.